maanantai 12. kesäkuuta 2017

Jospa...

Olen laskenut jo aikaa sitten kesäkuun budjettia.
Nyt kun asuntolaina on otettu (ja ensimmäinen lyhennys menee maksuun yli-ylihuomenna!) eikä enää tarvitse säästää samaan aikaan vuokranmaksun kanssa, niin ei ole enää tarvetta tehdä jäätäviä määriä ylitöitä. Toukokuussa tein ylitöitä vain helatorstain. Käytännössä olen siis tehnyt kuukauden töitä ihan "normaalin" tuntimäärän.

Toki kesäkuun osalta plussana tulee olemaan se, että lomarahat tulevat maksuun. Olen laskenut budjettiin lomarahojen osuuden valmiiksi.


Minulla on täydet lomat, eli 30 päivää. Työpaikalla maksetaan lomarahat kerran vuodessa. Olen ollut siinä luulossa, että lomaraha on automaattisesti aina puolet kuukauden palkasta, jonka mukaan sen tähän budjettiin olen laskenut. Mutta nyt tässä mietin, josko olenkin tehnyt laskuvirheen.

Etsin siis aikaisemmat tilinauhat, joissa on maksettu lomarahaa 30 päivän mukaan. Laskinkin sitten uusiksi. Eli bruttopalkka miinus lounaslisä jaettuna 21 ja tämä summa jaettuna vielä kahdella ja tämä summa sitten kerrottuna lomapäivien lukumäärällä. Jos tämä laskutapa pitääkin paikkansa, niin tittidi-dii: lomarahaa tuleekin sellainen vajaa 350 euroa enemmän, kuin budjetissa!!

Huomenna sitten nähdään mikä laskutapa onkaan oikea ja kuinka paljon lomarahaa tulee.

2 kommenttia:

  1. Twiitti paljastaa että jotain lomarahoihin liittyvää on tapahtunut! Eikö kaikki osallistukaan talkoisiin ja menetä 30% lomarahoista :D

    Josko nyt isompi osa lohkeaisi luottokortteihin?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Yksityisellä puolella ei käsittääkseni leikattu lomarahoja. Ainakaan meillä.

      Olin tosiaan laskenut väärin, sain reilun 1000 euroa enemmän. Aika huikea oli fiilis, kun palkanlaskennasta soittivat ja kertoivat, että saan pitää ihan koko summan. :) Railakas ylityö viime vuonna todellakin kannatti.

      Poista

Kiitos kommentista.